Kmeta.bg
Няма резултат
Виж всички резултати
сряда, 29 март, 2023
  • Вход
  • Регистрация
  • Гледна точка
  • Образование от A до #
  • SMART
  • Кмет на годината 2022
Всички новини
Kmeta.bg
  • Гледна точка
  • Образование от A до #
  • SMART
  • Кмет на годината 2022
Няма резултат
Виж всички резултати
Kmeta.bg
Няма резултат
Виж всички резултати
Всички новини

Начало » Бяхме готови 50:50 за дистанционно обучение

Бяхме готови 50:50 за дистанционно обучение

Kmeta.bg от Kmeta.bg
юли 7, 2020
в Образование от A до #
Време за четене: ~ 1 мин.
8 0
0
9
СПОДЕЛЯНИЯ
111
ПРЕГЛЕДА
Сподели във Facebook

Как училища, преподаватели и ученици се справиха с шоковата дигитализация в изолацията покрай коронавируса, как учебното съдържание се трансформира в дигитално, какви са предизвикателствата пред новата учебна година – Калин Каменов от DIR.bg разговаря с директора на ОУ "Васил Друмев" Варна Красимир Димитров.
Новата реалност в образованието с всички плюсове, открити недостатъци и как системата да работи като добре смазана машина ще са темите на конференцията "Образование от А до #. Иновативното училище", което ще събере на една маса директори на училища, ректори на университети, представители на европейските и българските институции, както и бизнеса, който предлага технологични решения. Форумът е на 17 юли в София Тех Парк като дискусията ще бъде излъчвана и на живо през фейсбук страниците на организаторите. "Образование от А до #. Иновативното училище" е инициатива на Economic.bg, NOVA, Dir.bg и Kmeta.bg.

– Г-н Димитров, колко голямо бе предизвикателството дистанционно обучение за учителите и учениците, през което минаха в изминалите месеци?
– Трудно може да го определим като предизвикателство, защото ситуацията, в която попаднахме, просто бе много необичайна. Но смея да твърдя, че действията, които се предприеха, бяха единственото възможно нещо, което може да се направи, за да нямаме нулева година.

– Доколко училищата бяха готови?
– Бих казал 50:50. От няколко години имаше училища, които бяха започнали да използват различните учебни платформи – това се случва повече в големите градове. Тук визирам основно учениците от гимназиален етап. С по-масовото навлизане на електронния дневник – през последните две години, доста училища имаха тази възможност. Сега просто се наложи да се използват тези възможности повече. Досега дневникът се използваше основна за нанасяне на данни и връзка с родителите, а се оказа, че може да се използва за много други неща.

– Учителите при вас как реагираха. Първоначално, при разговори с ваши колеги, те споделят, че е имало стрес, а после е дошло и вдъхновението, че нещата ще се случат. Вие как видяхте всичко, през което минаха преподавателите?
– При нас нямаше много голям стрес, ако мога така да се израза. Ние разполагаме с по-млад състав. Както се казва, хората работят с телефоните си доста често, като визирам дори само социална мрежа, електронна поща и т.н. Те имат и повече умения. Ние сме трета година с електронен дневник и при нас по-скоро стресът бе от самата ситуация, а не толкова от въведената бързо дистанционна форма на обучение. След като успяхме в рамките на два-три дни да изградим форма на отношения учител-ученик, значи нещата са били добре. Не смятам, че са били чак толкова стресирани колегите. По-голям проблем бе това, че имаше липса на устройства в дадени ученици, други пък нямаха желание, имаше и родители, който в началото бяха по-дистанцирани. Това бе по-сериозният проблем, с който трябваше да се справим.

 

– Колко голяма помощ получихте от родителите?
– Аз подготвих една анкета още на втората седмица. Исках да се напипат нещата, да се чуе мнението на родителите как се случва процесът според тях, да дадат мнение. И препоръките от тази първа анкета на 90% бяха спазени. След това имаше и втора анкета, която само затвърди мнението ни, че се намерили правилния път, уцелили сме ваксата, както се казва в зимните спортове, в образователния процес. Одобрението за работата на колегите бе над 90%. А родителите също така оказаха и много сериозна подкрепа. Децата до 7 клас, основно тези до 4 клас, имат нужда тотално да бъдат с някой по-възрастен до тях, за да им помага. Ако я нямаше тази подкрепа, нямаше как да се справим. Когато получихме одобрението на родителите, тяхната подкрепа, това бе за нас атестат, че нещата вървят добре, че работата се върши нормално.

– Как виждате развитието на това, което преживяхме. Ясно е, че дистанционната форма на обучение ще стане неразделна част от образованието у нас?
– Няма да ни се налага да откриваме топлата вода, защото тази пандемия в световен мащаб разви в много посоки различни части на образованието. Имаше елемент проба-грешка, минахме го, времето беше достатъчно. Сега можем да черпим и световния опит. Не е необходимо тепърва да измисляме нещо, което е подходящо само за България. Скоро имах възможност да участвам в един семинар, в който се запознах с това какво се случва по света като започнем от далечния Изток – Южна Корея, Япония, Китай. Минахме и през Латинска Америка, после през Европа и дори страните около нас. В този смисъл спокойно мога да кажа, че ни също се движим в правилната посока. Има държави, които в едно отношение са дръпнали по-напред – говоря за създаването на тип виртуални библиотеки, виртуални масиви с определена платформа само за образователната система. Други държави работят с платформите на Майкрософт и Windows. От тук нататък смятам, че много малко неща трябва да се пипат като нормативна база. Чета в медиите, че се обмисля да се заложи до 20% при едни нормални условия обучението да бъде дистанционно. Аз лично смятам, като директор на основно училище, че това не е подходящо за основните и начални училища. За гимназията е възможно и може би ще има много по-добър ефект, но за училища до 7 клас няма да е добър вариант.

– Децата са малки и има нужда да имат възрастен човек до себе си…
– Особено до 4 клас е много важна ролята на родителите. В този учебен процес говорим за една споделена отговорност и нашата образователна система може да носи своя кръст. Визирам това, че не е нужно да се товарят родителите допълнително, за да могат те да се грижат за работата си и личните задачи. Добре е те да оставят децата да работят самостоятелно, но трябва да имат наблюдение какво се случва с малките. Когато имаш такива часове – визирам дистанционно обучение, няма как да оставиш децата сами да работят. И това бе причината да не въведем изцяло виртуално онлайн обучение за най-малките, защото трябва да има родител при тях. Въведохме го частично, за да могат да се видят децата, да си видят учителя, да го чуят и т.н. В 5-7 клас нещата вече са по-лекционни и там е по-възможно да се случат нещата. При тях вече няма нужда от родител. Няма да е удачно, ако подобна мярка от 20% бъде наложена. Друго важно нещо е това, че голяма част от документацията, от комуникацията, ако щете, вече е по електронен път. След въвеждането на дистанционното обучение МОН започна да прави виртуална библиотека. Тя се пълни не само от хора, които са по-встрани от образованието, но и от колеги. Такъв образователен портал трябва да е много богат, защото, както са тръгнали нещата, има възможност и на 15 септември да продължим по този начин. Виртуалната библиотека е необходимост. Показаха ни прекрасни неща – от Русия, от Италия и т.н. Но те са приложими при много малка част от науките.

Изключително важно бе това, че министерството ни даде свобода да работим. И вярвам, че това именно бе една от добрите причини, за да се справим. Не ни се наложи нещо, с което трябваше да се борим и съобразяваме, а ни се даде свобода да се нагаждаме според възможностите си. За мен тази децентрализация на системата е изключително важна. Освен че подпомага учебния процес, тя дава и спокойствие на хората, които работят в системата.

Предишна Статия

Наградиха деца за спортни снимки и рисунки

Следваща Статия

Във Вълчедръм изграждат инсталация за преработка на зеления боклук

Свързани Статии

Променят учебните програми, пускат ги за обществено обсъждане
Образование от A до #

Променят учебните програми, пускат ги за обществено обсъждане

март 28, 2023
204
Финансират проекти за подобряване мотивацията и уменията за учене в час
Образование от A до #

Финансират проекти за подобряване мотивацията и уменията за учене в час

март 27, 2023
165
Обучават се над 8000 хлебари, обущари, асансьорни техници и градинари
Образование от A до #

97 млн. лв. могат да получат професионални гимназии по Плана за възстановяване

март 24, 2023
131
Разкриват 552 места в шестте училища с национално значение
Образование от A до #

Разкриват 552 места в шестте училища с национално значение

март 22, 2023
192
Слаби резултати на матурите по математика в 181 общини
Образование от A до #

Пуснаха дати за допълнителните матури

март 17, 2023
339
Студенти заплашиха Денков с протести заради сливането на университети
Образование от A до #

1050 лв. става студентската такса, увеличението е с над 20%

март 16, 2023
361
Следваща Статия
Във Вълчедръм изграждат инсталация за преработка на зеления боклук

Във Вълчедръм изграждат инсталация за преработка на зеления боклук

Вашият коментар Отказ

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Реклама

Как приемате отлагане на еврото с поне година?

Реклама

Последни новини

Кабинетът одобри еднократната помощ от 300 лева за учениците

Кабинетът одобри еднократната помощ от 300 лева за учениците

март 29, 2023
Строителният сектор в България поема по пътя на дигитализацията

Строителният сектор в България поема по пътя на дигитализацията

март 29, 2023

Страници

  • Всички новини
  • Реклама
  • Контакти
  • Условия за ползване
  • Защита на личните данни
Kmeta.bg

Кmeta.bg е национална медия, която отразява всичко актуално от деня такова, каквото е – истинско и достоверно. Тук няма да попаднете на фалшиви новини. Ние сме и тези, които обръщат особено внимание на общините и акцентират на случващото се в тях. Чрез специална карта на сайта всеки потребител може да избере областта, която го интересува и да добие актуална информация.

Част от групата на:

Economic.bg- Икономика и бизнес

© 2023 Всички права запазени! Изграждане и Дигитален маркетинг благодарение на MasterWeb LTD.

  • Всички новини
  • Образование от A до #
  • SMART
  • Гледна точка
  • Кмет на годината 2022

Добре дошъл отново!

или

Влезте в профила си по-долу

Забравена парола? Регистрирай се

Създаване на нов акаунт!

или

Попълнете формулярите по-долу, за да се регистрирате

Всички полета са задължителни. Вход

Изтеглете паролата си

Моля, въведете потребителското си име или имейл адреса си, за да зададете отново паролата си.

Вход

Add New Playlist