Тази предизборна кампания мина по-вяло от други кампании, но това си има обяснение- COVID-19. Партиите не можеха да водят традиционните кампании по места, защото имаше противоепидемични мерки, които не позволяваха масови срещи с избиратели. Така коментира ситуацията пред Kmeta.bg Димитър Ганев от агенция Тренд. Според него другото нестандартно на тази кампания е наличието на много ясна основна тема и тя пак е свързана с COVID-19.„Ако влезем в детайли на тази кампания, ще видим по-засиленото присъствие на социалните мрежи, но това пак се обяснява с COVID-19. Обобщението изглежда така: COVID-19 оформи предизборната надпревара“, каза Ганев.
Ударите под кръст са познати
Политологът е категоричен, че в тази кампания не се забелязаха по-сериозни удари под кръста в сравнение с други избори. „Ако някой си мисли, че кампаниите могат да минат без противопоставяне, е в заблуда. Преди избори се чертаят разделителни линии, за да могат партиите да спечелят електорат“, уточни още Ганев. Той добави, че всички партии имат програми, защото това е задължително, но вотът на избирателите не се определя от тези документи, защото малко са хората, които се интересуват какво пишат предизборно политическите формации.
Вариантите за управление
„Това, което ни очаква след изборите, е управление, подкрепено в парламента от няколко формации“, прогнозира Ганев. Това означава, че нито една от програмите, които четем сега, няма да бъде управленска, защото ще се наложи да се влиза в коалиции и тогава да се пише обща управленска програма. Социологът допълни, че има много варианти за след изборите за коалиция- около ГЕРБ, около БСП, но има и проблеми с други играчи, които вече обявиха, че няма да влизат в коалиции с двете големи партии. Това са „Има такъв народ“ и „Демократична България“. „Ако тези формации потвърдят след изборите позицията се, има вариант да се върви програмен кабинет, подкрепен от няколко политически сили“, смята Ганев. Той допълни, че сценариите след 4 април са много, като не се изключва и вероятността от нови избори.