Галаксиди Фокидос, пристанищният град на северното крайбрежие на Коринт Гулф, има стратегическо географско положение, запазващо непокътнато благородното минало. Градът е оформен като традиционна общност, която се отличава с известните капитански къщи. Невероятното културно наследство заедно с обичаите придават уникален вид на града. Ето защо, благодарение на своите природни, културни и социални ресурси, общината развива един конкурентоспособен туристически сектор. Основните фактори за определяне на туристическото развитие на района са:
– Туристическите ресурси на района и тяхното подходящо използване за създаване на конкурентни предимства;
– Търсенето в сектора на туризма като резултат на специфичните мотиви насърчаващи туристите да пътуват;
– Социо-професионалните групи, целящи печалба и други фактори, включени в създаването на туристически продукти и влияещи на управлението на туристическото развитие;
– Стандартите на туристическото развитие в конкретната област играят важна роля при създаването на основи и услуги;
– Туроператорите влияят на туристическото търсене;
– Формираната туристическа политика.
Дестинацията Галаксиди често страда от пренаселване. Това засяга нормалното функциониране на областта и оказва негативно влияние на туристите, както и на местното население. Поражда и въпроса има ли „граници” на туристическото развитие или „колко туристическо развитие” може да поеме конкретната дестинация. Този проблем се наблюдава често в крайбрежните региони. Галаксиди съчетава различни разнообразни туристически атракции, които са изключително подходящи развитието на туристически дейности, като плажове, крайбрежна зона, археологични забележителности, църкви и пещери. Болшинството от хотелите в общината са основно малки семейни хотели и къщи за гости (2-4 звезди), заемащи малка площ. Хотелиерите в Галаксиди нямат подходящо туристическо образование и са негативно настроени спрямо обединението с други представители на туризма.
Имайки предвид тези особености на общината, основните цели на стратегията за туристическо развитие по отношение на туристическия продукт, туристическия пазар и туристическата индустрия са:
– Преструктуриране и обогатяване на местния туристически продукт;
– Подобряване на качеството на туристическия продукт;
– Дифузия на туризма в областта;
– Разширяване на туристическия пазар и удължаване на туристическия сезон;
– Постоянен и обединен от една тема маркетинг и публичност на община Галаксиди;
– Преструктуриране на разпределението на основите в туристическия сектор;
– Оползотворяването на природните малки и големи планински територии за развитието на алтернативни форми на туризъм;
– Опазване и проектиране на културните ресурси и тяхната връзка с туризма.
– Предвид предложените мерки за туристическата политика в Галаксиди, са включени и няколко взаимозависими категории:
– Инвестиционни мерки, срещащи се в публични и частни инвестиции в областта на туризма;
– Административни мерки засягащи основно опазването и подобряването на природните ресурси в района на Галаксиди;
– Мерки в областта на образованието – обучение на служителите в областта на туризма.
При изпълнението на поставените цели Префектурата на Централна Гърция трябва да: а) състави и изпълни регионален план за развитието на туризма; б) да извърши туристическо изследване; в) подобряване на човешките ресурси и тяхното професионално обучение.
На второ ниво, Префектурата Фокида трябва да: а) развие и изпълни професионална политика за развитие на туризма и маркетингов план; б) подобряване на фундаментите и услугите и в) защита на околната среда.
На трето ниво, община Галаксиди следва да преследва следните цели: а) съставяне и изпълнение на местен план за развитието на туризма; б) изграждането на градски, социални и туристически фундаменти, в) популяризиране на местния туристически продукт; г) опазване на околната среда и осигуряване на нейното устойчиво поддържане; д) създаване на местен научен клуб за прилагане на местната туристическа политика.
На четвърто ниво, по отношение на сътрудничеството между публичния и частния сектор, следва фокуса да се съсредоточи върху: а) защита на печалбите на участниците; б) оформяне на местните политики за туристическо развитие и в) насърчаване на постоянно професионално обучение.
На пето ниво, частните туристически организации в Галаксиди трябва да следват различни стратегии с цел да се справят с конкуренцията. Основна роля тук има маркетинговата политика на организацията, развитието на човешките ресурси, внедряването на информационни технологии, сътрудничество с местните власти с цел създаването на нови организации. Основната цел на тези стратегии е използването, управлението, популяризирането и защитата на туристическите ресурси в Галаксиди, както и развитието на нови форми на туризъм или засилването на съществуващите такива.
На база на формулираните стратегии се изготвя план за действие, в който са описани стъпките за материализиране на дефинираните вече цели. Той е разделен на хоризонтални дейности и тип туризъм.
Маркетингова стратегия на общината
Препоръчва се създаването на офис за туристическо и културно популяризиране. Новата услуга ще се помещава в сградата на община Галаксиди. Агенцията за популяризиране на туризма и културата е иновативна концепция и цели свързването на публичния с частния сектор.
Необходимо е и създаването на маркетингов и комуникационен план на местно ниво, който да цели опазване, иницииране, документиране, оценка и развитие на основни и второстепенни елементи съставящи туристическият продукт на Галаксиди.
Друг важен маркетингов елемент е рекламирането в местната, националната и международната преса, участието в национални и международни туристически изложения, както и интернет рекламата.
Галаксиди Фокидос, пристанищният град на северното крайбрежие на Коринт Гулф, има стратегическо географско положение, запазващо непокътнато благородното минало. Градът е оформен като традиционна общност, която се отличава с известните капитански къщи. Невероятното културно наследство заедно с обичаите придават уникален вид на града. Ето защо, благодарение на своите природни, културни и социални ресурси, общината развива един конкурентоспособен туристически сектор. Основните фактори за определяне на туристическото развитие на района са:
– Туристическите ресурси на района и тяхното подходящо използване за създаване на конкурентни предимства;
– Търсенето в сектора на туризма като резултат на специфичните мотиви насърчаващи туристите да пътуват;
– Социо-професионалните групи, целящи печалба и други фактори, включени в създаването на туристически продукти и влияещи на управлението на туристическото развитие;
– Стандартите на туристическото развитие в конкретната област играят важна роля при създаването на основи и услуги;
– Туроператорите влияят на туристическото търсене;
– Формираната туристическа политика.
Дестинацията Галаксиди често страда от пренаселване. Това засяга нормалното функциониране на областта и оказва негативно влияние на туристите, както и на местното население. Поражда и въпроса има ли „граници” на туристическото развитие или „колко туристическо развитие” може да поеме конкретната дестинация. Този проблем се наблюдава често в крайбрежните региони. Галаксиди съчетава различни разнообразни туристически атракции, които са изключително подходящи развитието на туристически дейности, като плажове, крайбрежна зона, археологични забележителности, църкви и пещери. Болшинството от хотелите в общината са основно малки семейни хотели и къщи за гости (2-4 звезди), заемащи малка площ. Хотелиерите в Галаксиди нямат подходящо туристическо образование и са негативно настроени спрямо обединението с други представители на туризма.
Имайки предвид тези особености на общината, основните цели на стратегията за туристическо развитие по отношение на туристическия продукт, туристическия пазар и туристическата индустрия са:
– Преструктуриране и обогатяване на местния туристически продукт;
– Подобряване на качеството на туристическия продукт;
– Дифузия на туризма в областта;
– Разширяване на туристическия пазар и удължаване на туристическия сезон;
– Постоянен и обединен от една тема маркетинг и публичност на община Галаксиди;
– Преструктуриране на разпределението на основите в туристическия сектор;
– Оползотворяването на природните малки и големи планински територии за развитието на алтернативни форми на туризъм;
– Опазване и проектиране на културните ресурси и тяхната връзка с туризма.
– Предвид предложените мерки за туристическата политика в Галаксиди, са включени и няколко взаимозависими категории:
– Инвестиционни мерки, срещащи се в публични и частни инвестиции в областта на туризма;
– Административни мерки засягащи основно опазването и подобряването на природните ресурси в района на Галаксиди;
– Мерки в областта на образованието – обучение на служителите в областта на туризма.
При изпълнението на поставените цели Префектурата на Централна Гърция трябва да: а) състави и изпълни регионален план за развитието на туризма; б) да извърши туристическо изследване; в) подобряване на човешките ресурси и тяхното професионално обучение.
На второ ниво, Префектурата Фокида трябва да: а) развие и изпълни професионална политика за развитие на туризма и маркетингов план; б) подобряване на фундаментите и услугите и в) защита на околната среда.
На трето ниво, община Галаксиди следва да преследва следните цели: а) съставяне и изпълнение на местен план за развитието на туризма; б) изграждането на градски, социални и туристически фундаменти, в) популяризиране на местния туристически продукт; г) опазване на околната среда и осигуряване на нейното устойчиво поддържане; д) създаване на местен научен клуб за прилагане на местната туристическа политика.
На четвърто ниво, по отношение на сътрудничеството между публичния и частния сектор, следва фокуса да се съсредоточи върху: а) защита на печалбите на участниците; б) оформяне на местните политики за туристическо развитие и в) насърчаване на постоянно професионално обучение.
На пето ниво, частните туристически организации в Галаксиди трябва да следват различни стратегии с цел да се справят с конкуренцията. Основна роля тук има маркетинговата политика на организацията, развитието на човешките ресурси, внедряването на информационни технологии, сътрудничество с местните власти с цел създаването на нови организации. Основната цел на тези стратегии е използването, управлението, популяризирането и защитата на туристическите ресурси в Галаксиди, както и развитието на нови форми на туризъм или засилването на съществуващите такива.
На база на формулираните стратегии се изготвя план за действие, в който са описани стъпките за материализиране на дефинираните вече цели. Той е разделен на хоризонтални дейности и тип туризъм.
Маркетингова стратегия на общината
Препоръчва се създаването на офис за туристическо и културно популяризиране. Новата услуга ще се помещава в сградата на община Галаксиди. Агенцията за популяризиране на туризма и културата е иновативна концепция и цели свързването на публичния с частния сектор.
Необходимо е и създаването на маркетингов и комуникационен план на местно ниво, който да цели опазване, иницииране, документиране, оценка и развитие на основни и второстепенни елементи съставящи туристическият продукт на Галаксиди.
Друг важен маркетингов елемент е рекламирането в местната, националната и международната преса, участието в национални и международни туристически изложения, както и интернет рекламата.