“Финансовото състояние на община Червен бряг е, меко казано, нестабилно”, съобщи кметът инж. Данаил Вълов в отчета за първите 100 дни от мандата си. Най-зле са нещата по отношение на европейските проекти, средствата от които би трябвало да са най-голямото перо в бюджета: “Община Червен бряг е заплашена от санкции в общ размер от близо 2 млн.лв. по 3 от инфраструктурните проекти, по които е работено през мандат 2011-2015. Това са екопътеката в село Реселец, защитените жилища и Водния цикъл”, разясни кметът.
Проблемът с екопътеката вече е даден на прокурор, за защитените жилища общината е осъдена да плати на изпълнителя 170 хил. лв. обезщетение, а по злополучния воден цикъл са платени 1.8 млн. лв., взети като заем за изпълнение на европроекти, но те трябва да се връщат.
“Ситуацията можеше да бъде още по-лоша и изобщо да не получим средствата по проекта, ако не спазим срока за отчитането му – до края на миналата година. Успяхме да го направим с много усилия”, сподели Данаил Вълов. Разбитата улична мрежа и интензивното движение на тежкотоварни автомобили през града са проблеми, от които се оплакват гражданите, каза той:”Куриозно е, че заложеното по Водния цикъл възстановяване на асфалтовата настилка не е направено или е направено лошо. Със затоплянето на времето ще се търсят варианти за подобряване на пътната инфраструктура”, ангажира се кметът на Червен бряг.
Вълов информира, че бюджетът е от около 14 млн.лв., от които само 20% са местни приходи. Изпълнението му за 2015 г. е нормално – данъците и таксите не са събрани на 100%, но и разходите са били по-малко от планираното, отчете кметът.
Безработицата и лошото състояние на уличната мрежа също са предизвикателства за екипа на Вълов. Официалната безработица е много висока – 30%, а трябва да се има предвид, че не всички безработни от селата се регистрират, защото не могат да си позволят разходите по пътуването, отбеляза той.
Тъй като броят на безработните е изключително висок, от община Червен бряг се опитват да развиват различни програми за намиране на заетост, но по тях няма как да бъдат включени всички търсещи работа. В същото време, критично нисък е броят на специалистите с висше образование, защото почти всички млади хора, завършили университет, не остават в града, каза още Данаил Вълов.
Тежката демографска ситуация поставя на изпитание детските градини и училищата, алармира кметът: “Създали сме отлична материална база, над средното за страната, но населението намалява и лошото е, че това е трайна тенденция. По последни данни жителите на общината са 33 000, а в града – 13 000”, обясни Вълов.
В плановете за настоящия мандат е заложено проектиране на северен и южен обходен път на Червен бряг, за което са заделени по 20 000 лева. Още до края на този месец ще бъде обявена процедура за избор на проектанти на двете дъги, както и на цялостно обновяване на градския пазар, за което са предвидени 50 000 лева.
Сред приоритетите на екипа си инж. Вълов посочи работата по европейски проекти. Ще се търси финансиране и по трансграничното сътрудничество, на първо време – за ремонт на четвъртокласната пътна мрежа, но възможностите са в много посоки – възстановяване на исторически паметници и културни забележителности, заключи Вълов.
Още новини от Плевен и региона четете ТУК.
Гласувайте в конкурса “Кмет на месеца” ТУК.
“Финансовото състояние на община Червен бряг е, меко казано, нестабилно”, съобщи кметът инж. Данаил Вълов в отчета за първите 100 дни от мандата си. Най-зле са нещата по отношение на европейските проекти, средствата от които би трябвало да са най-голямото перо в бюджета: “Община Червен бряг е заплашена от санкции в общ размер от близо 2 млн.лв. по 3 от инфраструктурните проекти, по които е работено през мандат 2011-2015. Това са екопътеката в село Реселец, защитените жилища и Водния цикъл”, разясни кметът.
Проблемът с екопътеката вече е даден на прокурор, за защитените жилища общината е осъдена да плати на изпълнителя 170 хил. лв. обезщетение, а по злополучния воден цикъл са платени 1.8 млн. лв., взети като заем за изпълнение на европроекти, но те трябва да се връщат.
“Ситуацията можеше да бъде още по-лоша и изобщо да не получим средствата по проекта, ако не спазим срока за отчитането му – до края на миналата година. Успяхме да го направим с много усилия”, сподели Данаил Вълов. Разбитата улична мрежа и интензивното движение на тежкотоварни автомобили през града са проблеми, от които се оплакват гражданите, каза той:”Куриозно е, че заложеното по Водния цикъл възстановяване на асфалтовата настилка не е направено или е направено лошо. Със затоплянето на времето ще се търсят варианти за подобряване на пътната инфраструктура”, ангажира се кметът на Червен бряг.
Вълов информира, че бюджетът е от около 14 млн.лв., от които само 20% са местни приходи. Изпълнението му за 2015 г. е нормално – данъците и таксите не са събрани на 100%, но и разходите са били по-малко от планираното, отчете кметът.
Безработицата и лошото състояние на уличната мрежа също са предизвикателства за екипа на Вълов. Официалната безработица е много висока – 30%, а трябва да се има предвид, че не всички безработни от селата се регистрират, защото не могат да си позволят разходите по пътуването, отбеляза той.
Тъй като броят на безработните е изключително висок, от община Червен бряг се опитват да развиват различни програми за намиране на заетост, но по тях няма как да бъдат включени всички търсещи работа. В същото време, критично нисък е броят на специалистите с висше образование, защото почти всички млади хора, завършили университет, не остават в града, каза още Данаил Вълов.
Тежката демографска ситуация поставя на изпитание детските градини и училищата, алармира кметът: “Създали сме отлична материална база, над средното за страната, но населението намалява и лошото е, че това е трайна тенденция. По последни данни жителите на общината са 33 000, а в града – 13 000”, обясни Вълов.
В плановете за настоящия мандат е заложено проектиране на северен и южен обходен път на Червен бряг, за което са заделени по 20 000 лева. Още до края на този месец ще бъде обявена процедура за избор на проектанти на двете дъги, както и на цялостно обновяване на градския пазар, за което са предвидени 50 000 лева.
Сред приоритетите на екипа си инж. Вълов посочи работата по европейски проекти. Ще се търси финансиране и по трансграничното сътрудничество, на първо време – за ремонт на четвъртокласната пътна мрежа, но възможностите са в много посоки – възстановяване на исторически паметници и културни забележителности, заключи Вълов.
Още новини от Плевен и региона четете ТУК.
Гласувайте в конкурса “Кмет на месеца” ТУК.