Г-н Петков, предстои поредното голямо състезание по мотокрос в Севлиево. Успя ли да се справи общината в града с организацията?
Да, предстои поредното не просто голямо, а състезание от световен мащаб. На 20 и 21 април в Севлиево ще се проведе кръгът от Световния шампионат по мотокрос МХ1 и МХ2. Общината не е изпълнила ангажиментите си за 2012 г., но тъй като състезанията по това трасе са с десетгодишна традиция, а Българската федерация по мотоциклетизъм и организационния комитет се радват на висок авторитет, и този път, ни гласуваха доверие.
И тази година ще домакинстваме на кръгове от световния шампионат. Нещо повече, тази година ще сме домакини и на кръг от Купата на нациите. Това е олимпиадата на мотоциклетния спорт. Имаме много сериозни намерения и очаквания от най-проспериращия наш пилот Петър Петров, който бяга с Ямаха. След Богдан Николов и Митко Рангелов, той е първият от много години, силен състезател на България. Ще очакваме едно изключително атрактивно състезание в Севлиево.
Какво е състоянието на трасето?
Фактът, че в условия на криза, идват състезатели от 27 страни, не само от Европа, е много показателен за качествата на трасето в Севлиево. То е изградено преди десет години, но в шест от тях е носител на отличието „Трасе №1 в света”.
А какви са проблемите пред организационния комитет, на който вие сте председател?
За да има яснота, за проблемите, които стоят пред нас, на фона на парите, които се дават за други федерации, средствата за нас са твърде малко. А в събота и в неделя, България ще бъде гледана от над милиард зрители. 130 телевизионни канала ще следят състезанието. Оптимистичните прогнози са, зрителите да са дори над милиард и половина, защото предаването е директно. Няма друг спорт, който да дава такъм авторитет и самочувствие на България. Затова сме горди, че можем да дадем принос, нашата страна да бъде показана в добра светлина пред света.
Колко средства са необходими за провеждане на състезанието?
От общо 1,2 млн.лева, ангажимент на държавата за това състезание, заради Симеон Дянков не беше направено почти нищо. Намесата на бившия премиер Бойко Борисов позволи, в някаква степен, да снижим напрежението и сведохме задължението си до 500 хиляди евро. Не искам да влизам в противоречие с никого, но знам спортове, за които са пилеени много повече пари с никакъв ефект, с празни зони и никакъв зрителски ефект. А сега ние гарантираме милиарда аудитория. А, и имаме вече поредните европейски шампиони. Аз съм сигурен, че идва времето, в което нашите момчета – Петър Петров, и Иво и Ангел ще бъдат на европейския и на световния връх.
Готвите ли и други световни мотосъбития за тази година?
Другото, което съумяхме да гарантираме тази година е финансирането, за пореден път, със съдействието на Цветан Василев – човек, без когото федерацията можеше да бъде закрита няколко пъти досега. Даже председателят на федерацията Богдан Николов каза днес на пресконференция, че Българската федерация по мотоциклеттизъм може да се прекръсти на Федерация „Цветан Василев”. Аз пък допълних, че с оглед на тяхното лого – „Клиентите са ни скъпи”, можем да го прекръстим на „Най-скъпият ни клиент е Богдан Николов”. Та гарантирахме таксата за финалния кръг на фрийстала в края на годината в „Арена Армеец”.
Г-н Петков, предстои поредното голямо състезание по мотокрос в Севлиево. Успя ли да се справи общината в града с организацията?
Да, предстои поредното не просто голямо, а състезание от световен мащаб. На 20 и 21 април в Севлиево ще се проведе кръгът от Световния шампионат по мотокрос МХ1 и МХ2. Общината не е изпълнила ангажиментите си за 2012 г., но тъй като състезанията по това трасе са с десетгодишна традиция, а Българската федерация по мотоциклетизъм и организационния комитет се радват на висок авторитет, и този път, ни гласуваха доверие.
И тази година ще домакинстваме на кръгове от световния шампионат. Нещо повече, тази година ще сме домакини и на кръг от Купата на нациите. Това е олимпиадата на мотоциклетния спорт. Имаме много сериозни намерения и очаквания от най-проспериращия наш пилот Петър Петров, който бяга с Ямаха. След Богдан Николов и Митко Рангелов, той е първият от много години, силен състезател на България. Ще очакваме едно изключително атрактивно състезание в Севлиево.
Какво е състоянието на трасето?
Фактът, че в условия на криза, идват състезатели от 27 страни, не само от Европа, е много показателен за качествата на трасето в Севлиево. То е изградено преди десет години, но в шест от тях е носител на отличието „Трасе №1 в света”.
А какви са проблемите пред организационния комитет, на който вие сте председател?
За да има яснота, за проблемите, които стоят пред нас, на фона на парите, които се дават за други федерации, средствата за нас са твърде малко. А в събота и в неделя, България ще бъде гледана от над милиард зрители. 130 телевизионни канала ще следят състезанието. Оптимистичните прогнози са, зрителите да са дори над милиард и половина, защото предаването е директно. Няма друг спорт, който да дава такъм авторитет и самочувствие на България. Затова сме горди, че можем да дадем принос, нашата страна да бъде показана в добра светлина пред света.
Колко средства са необходими за провеждане на състезанието?
От общо 1,2 млн.лева, ангажимент на държавата за това състезание, заради Симеон Дянков не беше направено почти нищо. Намесата на бившия премиер Бойко Борисов позволи, в някаква степен, да снижим напрежението и сведохме задължението си до 500 хиляди евро. Не искам да влизам в противоречие с никого, но знам спортове, за които са пилеени много повече пари с никакъв ефект, с празни зони и никакъв зрителски ефект. А сега ние гарантираме милиарда аудитория. А, и имаме вече поредните европейски шампиони. Аз съм сигурен, че идва времето, в което нашите момчета – Петър Петров, и Иво и Ангел ще бъдат на европейския и на световния връх.
Готвите ли и други световни мотосъбития за тази година?
Другото, което съумяхме да гарантираме тази година е финансирането, за пореден път, със съдействието на Цветан Василев – човек, без когото федерацията можеше да бъде закрита няколко пъти досега. Даже председателят на федерацията Богдан Николов каза днес на пресконференция, че Българската федерация по мотоциклеттизъм може да се прекръсти на Федерация „Цветан Василев”. Аз пък допълних, че с оглед на тяхното лого – „Клиентите са ни скъпи”, можем да го прекръстим на „Най-скъпият ни клиент е Богдан Николов”. Та гарантирахме таксата за финалния кръг на фрийстала в края на годината в „Арена Армеец”.