От първия работен ден на новата година жителите в Община Брегово получават услуги в новия Център за Административно Обслужване, който е с работно време от 08,30 до 17,00 часа. Той се намира на първия етаж в сградата на кметството и има обособени помещения за работа на едно гише.
Осигурен е удобен и лесен достъп за хора с увреждания, възрастни хора, хора с намалена подвижност и/или затруднения в придвижването и родители на малки деца с детски колички до служебните помещения, в които ще се осъществява административното обслужване. В центъра гражданите могат да получат над 170 административни и технически услуги на едно място. Създадени са съвременни условия, както за служителителите, така и за гражданите, които са изключително улеснени при предоставянето на услугите.
Центъра за административно обслужване е обзаведен и оборудван, а също и осигурен със специализиран софтуер, позволяващ по електронен път да се осъществява връзката между центъра и специализираната администрация в общината.
Служители предоставят информация на гражданите за издаваните актове и предоставяните услуги при осъществяване на административното обслужване на достъпен и разбираем език. Те отговарят на запитвания от общ характер и насочват въпросите по компетентност до експертите в специализираната администрация, както и към други административни органи, компетентни по съответния въпрос. Ченовниците разясняват изискванията, на които трябва да отговарят заявлението/искането за осъществяване на административното обслужване, жалбата, протестът, сигналът или предложението, по предварително установен ред, приемат заявления и искания, жалби и протести, сигнали и предложения, регистрират устни запитвания по Закона за достъп до обществена информация.
Проверяват пълнотата на документацията по всяко заявление/искане за осъществяване на административно обслужване по предварително изготвен контролен списък, дават информация за хода на работата по преписката, осъществяват връзката с останалите звена от администрацията по повод осъществяване на административно обслужване. Предоставят исканите документи, включително издадените индивидуални административни актове и други документи, данни и информация, които са резултат от осъществено административно обслужване. Изискват незабавно предоставяне на информация и/или документи от другите звена в административната структура, когато тя е необходима за извършване на справки и предоставяне на документи при административно обслужване на място. които предоставят информация на гражданите за издаваните актове и предоставяните услуги.
Разясняват начина на плащане, като насърчават плащането с платежна карта чрез терминални устройства ПОС в случаите на осигурена възможност за картови плащания. Изпълняват и функциите на посредник при заявяване, заплащане и получаване на електронни административни услуги по реда на Наредбата за общите изисквания към информационните системи, регистрите и електронните административни услуги.
Снимки: Община Брегово