Въведените електронни услуги са едни от най-често използваните услуги от страна на гражданите в областта на гражданското състояние. Чрез въвеждането им се улеснява обслужването на жителите на общината, без да е необходимо да идват на място в Центъра за административно обслужване.
Услугите могат да бъдат заявени от сайта на общината в раздел Навигация, Услуги извършвани от общината, Електронни административни услуги. Към всяка административна услуга има описание на услугата, информация и заявление по образец.
Гражданите могат да изберат начина на получаване на заявената услуга и срока й за изпълнение. За да бъде регистрирано заявлението е необходимо подписването му с електронен подпис и платежно нареждане за заплащане на таксата за съответната услуга. След идентификация на подписа и прикачени всички необходими документи системата генерира автоматично входящ номер.
Описание на електронните услуги
Необходимо е да имате:
· Валиден сертификат за УЕП
· Браузър Internet Explorer, Chrome
Необходимо е да направите следното :
· Да изберете електронната услуга
· Да свалите и попълните бланката (заявление) за избраната услуга. Свалянето на бланката може да извършите от частта „Е-Услуги” в секция "Сваляне на бланка" срещу наименованието на съответната услуга.
· Да укажете начина на получаване на услугата – чрез сайта, на гише в община Драгоман или по пощата.
· Да добавите съпътстващите/изискуеми/ документи в електронен вид. Прилаганите към заявяваната услуга документи е необходимо да бъдат предварително подписани с УЕП. Задължително е подписаният файл да съдържа в себе си електронния подпис (формат *.p7m). Уебсайтът автоматично ще разпознае подписания файл и ще изведе информация за лицето, което го е подписало и издателя на УЕП.
Сайтът няма да регистрира заявлението ако липсва изискуем документ или ако някой от приложените документи не е подписан с УЕП.
Резултат :
· Получавате входящ номер на заявената услуга.
· Имате достъп до всички подадени и подписани с УЕП документи.
· Имате възможност за информираност по отношение движението на преписката.
· Получавате крайния резултат от услугата по посочения от Вас начин.
Вашите документи трябва да отговарят на следните условия:
· Електронното заявление да е попълнено на разбираем български език, на кирилица, без съкращения.
· Допълнително прилаганите документи могат да бъдат във формат на Microsoft Office или PDF, както и изображения във формат JPEG/JPG, които могат да бъдат по размер до 2 МВ всеки един от тях.
Забележка: Ако исканата услуга изисква заплащане, то системата няма да позволи нейното изпълнение преди извършването му. Банковите сметки и кодовете за плащане на всяка е-услуга са посочени в описанието на услугата.
Списък на предлаганите е-услуги по гражданско състояние:
• 1997. Издаване на удостоверение за настоящ адрес при вече регистриран настоящ адрес
• 2036. Издаване на удостоверение за съпруг/а и родствени връзки
• 2056. Издаване на удостоверение за промени на постоянен адрес, регистриран след 2000г.
• 2057. Издаване на удостоверение за родените от майката деца
• 2073. Издаване на удостоверение за снабдяване на чужд гражданин с документ за сключване на граждански брак в РБ
• 2075. Издаване на удостоверение за семейно положение, съпруг/а и деца
• 2079. Издаване на удостоверение за постянен адрес след подаване на заявление за заявление или промяна на постоянен адрес
• 2092. Удостоверение за идентичност на лице с различни имена
• 2104. Издаване на удостоверение за промени на настоящ адрес регистриран след 2000 година
• 2107. Издаване на удостоверение за настоящ адрес след подаване на адресна карта за заявяване или за промяна на настоящ адрес
• 2108. Издаване на удостоверение за правно ограничение
• 2109. Удостоверение за семейно положение
• 2128. Издаване на удостоверение за постоянен адрес при вече регистриран постоянен адрес
• 2138. Издаване на удостоверение за вписване в регистъра на населението
Линк E-услуги: https://dragoman.imeon.bg:4443/webuslugi/