От всички трасета, които се строят в момента, можем да кажем, че има забавяния само по двата лота на “Марица”. Това каза в ефира на TV7 министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Данаил Папазов. “Всички други вървят в изпреварващ график или със съвсем леко забавяне”, добави той.
Министърът обясни, че стратегията на правителството през новия програмен период е да се развива както автомобилния, така и жп транспорта. По неговите думи Европейската комисия не е давала такива указания, но заради екологичността на жп транспорта, държи той да бъде развиван.
“Работим по много голям пакет проекти, които да бъдат готови в началото на новия програмен период. Искаме да имаме възможност при наличие на проблем по един проект, да можем да го заменим веднага с друг”, обясни Папазов. Той каза още, че в периода 2014-2020 г. България ще има достъп до 1.5 млрд. евро по ОП “Транспорт” и вече има жп проекти на стойност над 1 млрд. лв.
“Задължително трябва да завършим магистрала “Струма” Лот 3, където е Кресненското дефиле. Там строителството струва повече”, обясни министърът. Той е категоричен, че до 2015 г. товарните влакове ще могат да се движат със 120 км., а пътническите – със 160 км. в отсечките София-турската граница, Пловдив-Свиленград и Бургас-Пловдив.
Относно БДЖ Данаил Папазов отново каза, че спирането на приватизацията е било правилна и полезна стъпка. “Смятам, че спирането на приватизацията беше правилно. Нямаше да получим адекватна цена, защото фактически щяхме да продадем фалирало предприятие”, каза министърът. Той добави, че в момента загубата е намалена до 17 млн. лв. от 25 млн. лв. през май. Също така в момента предприятието плащало дори част от главницата по кредитите, а лихвите се плащали редовно.
“Оборотът се вдигна от създаването на звена по маркетинг, които активно да търсят клиент. Заварих практика, при която всички чакаха товарите сами да дойдат. Аз се опитах убедя всички, че активно трябва да се търсят товари. Сега возим допълнително въглища, инертни материали и зърно, които досега се возиха с автомобили”, каза Папазов.
Относно “Български пощи” Данаил Папазов заяви, че се работи по програма за реформа, която ще подобри дейността на пощите. “В малките градове ще се продават книги и пособия за учениците. Договорено е с разпространителите на литература и канцеларски материали 24% от печалбата да остават за пощите, а 9% да отиват директно за пощенските служители, които ще изпълняват услугата”, каза Папазов.
Той добави, че ще се продават само неоперативни активи, които не се използват – почивни станции и необитаеми сгради. “Работещите пощи остават. В големите градове дори предвиждаме ремонт на сградите, за да се предлагат по-добри услуги”, каза министърът.
От всички трасета, които се строят в момента, можем да кажем, че има забавяния само по двата лота на “Марица”. Това каза в ефира на TV7 министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Данаил Папазов. “Всички други вървят в изпреварващ график или със съвсем леко забавяне”, добави той.
Министърът обясни, че стратегията на правителството през новия програмен период е да се развива както автомобилния, така и жп транспорта. По неговите думи Европейската комисия не е давала такива указания, но заради екологичността на жп транспорта, държи той да бъде развиван.
“Работим по много голям пакет проекти, които да бъдат готови в началото на новия програмен период. Искаме да имаме възможност при наличие на проблем по един проект, да можем да го заменим веднага с друг”, обясни Папазов. Той каза още, че в периода 2014-2020 г. България ще има достъп до 1.5 млрд. евро по ОП “Транспорт” и вече има жп проекти на стойност над 1 млрд. лв.
“Задължително трябва да завършим магистрала “Струма” Лот 3, където е Кресненското дефиле. Там строителството струва повече”, обясни министърът. Той е категоричен, че до 2015 г. товарните влакове ще могат да се движат със 120 км., а пътническите – със 160 км. в отсечките София-турската граница, Пловдив-Свиленград и Бургас-Пловдив.
Относно БДЖ Данаил Папазов отново каза, че спирането на приватизацията е било правилна и полезна стъпка. “Смятам, че спирането на приватизацията беше правилно. Нямаше да получим адекватна цена, защото фактически щяхме да продадем фалирало предприятие”, каза министърът. Той добави, че в момента загубата е намалена до 17 млн. лв. от 25 млн. лв. през май. Също така в момента предприятието плащало дори част от главницата по кредитите, а лихвите се плащали редовно.
“Оборотът се вдигна от създаването на звена по маркетинг, които активно да търсят клиент. Заварих практика, при която всички чакаха товарите сами да дойдат. Аз се опитах убедя всички, че активно трябва да се търсят товари. Сега возим допълнително въглища, инертни материали и зърно, които досега се возиха с автомобили”, каза Папазов.
Относно “Български пощи” Данаил Папазов заяви, че се работи по програма за реформа, която ще подобри дейността на пощите. “В малките градове ще се продават книги и пособия за учениците. Договорено е с разпространителите на литература и канцеларски материали 24% от печалбата да остават за пощите, а 9% да отиват директно за пощенските служители, които ще изпълняват услугата”, каза Папазов.
Той добави, че ще се продават само неоперативни активи, които не се използват – почивни станции и необитаеми сгради. “Работещите пощи остават. В големите градове дори предвиждаме ремонт на сградите, за да се предлагат по-добри услуги”, каза министърът.