Потъналият в река Дунав кораб „Фери Топ 1“ е бил само с 648 литра на борда. Толкова е източеното количество от танковете на потъналия преди месец плавателен съд. Инцидентът стана в лимана на Дунавски драгажен флот.
Това съобщи говорителят на митницата в крайдунавския град Руслина Александрова, цитирана от Дунав мост ком.
Това стана възможно, след като преди дни потъналата част на кораба излезе на повърхността, тъй като водата от помещенията беше изпомпана. Източеното гориво се е намирало в разходната цистерна на плавателния съд, която е с обща вместимост от един куб. метра. Операцията е продължила около четири часа.
“Цистерната, която е източвала горивото е лицензирана и с брояч. На място присъстваха инспектори от Митница-Русе, под чийто контрол протече операцията”, каза Александрова. Горивото е било прехвърлено на друг кораб на същия собственик. В големия горивен танк, където е трябвало да се намира основното количество с гориво, е направено замерване със специална паста, което е установило, че основната течност в него не е нафта. Вероятно идният понеделник тя ще бъде източена, като на място отново ще присъства митнически екип, за да се проследи какъв точно е съставът й.
Инцидентът с “Фери Топ 1” – фериботът, пътувал преди време между Силистра и Кълъраш, стана на 9 ноември. Плавателният съд,собственост на русенската фирма “Гораинвест” е бил натоварен с дърва и докато разтоварвал в пристанището е започнал да потъва.Комисия от Морска администрация-Русе разследва инцидента, като до 12 декември тя трябва да излезе със становище.
Потъналият в река Дунав кораб „Фери Топ 1“ е бил само с 648 литра на борда. Толкова е източеното количество от танковете на потъналия преди месец плавателен съд. Инцидентът стана в лимана на Дунавски драгажен флот.
Това съобщи говорителят на митницата в крайдунавския град Руслина Александрова, цитирана от Дунав мост ком.
Това стана възможно, след като преди дни потъналата част на кораба излезе на повърхността, тъй като водата от помещенията беше изпомпана. Източеното гориво се е намирало в разходната цистерна на плавателния съд, която е с обща вместимост от един куб. метра. Операцията е продължила около четири часа.
“Цистерната, която е източвала горивото е лицензирана и с брояч. На място присъстваха инспектори от Митница-Русе, под чийто контрол протече операцията”, каза Александрова. Горивото е било прехвърлено на друг кораб на същия собственик. В големия горивен танк, където е трябвало да се намира основното количество с гориво, е направено замерване със специална паста, което е установило, че основната течност в него не е нафта. Вероятно идният понеделник тя ще бъде източена, като на място отново ще присъства митнически екип, за да се проследи какъв точно е съставът й.
Инцидентът с “Фери Топ 1” – фериботът, пътувал преди време между Силистра и Кълъраш, стана на 9 ноември. Плавателният съд,собственост на русенската фирма “Гораинвест” е бил натоварен с дърва и докато разтоварвал в пристанището е започнал да потъва.Комисия от Морска администрация-Русе разследва инцидента, като до 12 декември тя трябва да излезе със становище.