Санирането на панелните блокове беше един от основните акценти в работата на администрацията през първите 100 дни от работата на кмета на Хасково Добри Беливанов. Администрацията е заварила 30-тина договора със сдружения на собствениците в Хасково. Към днешна дата регистрираните сдружения са 129, сключените договори 105, а 30-тина блока вече са пред същинско обновяване. Следващата седмица започва процедура за избор на изпълнител.
По груби изчисления на администрацията се очаква в Хасково да влязат 70-72 млн. лв. по националната програма за енергийна ефективност. През тези 100 дни са намалени таксите за детските градини, макар и само с 5 лв.. Предстои още тази година забавачките да бъдат санирани и газифицирани, това ще доведе до по-ниски разходи и съответно до още по-ниски такси. Администрацията води преговори с фирмата-доставчик за предоговаряне на цените на храната в детските ясли и градини. Ако се намалят разходите за отопление и храна, таксата за градина ще падне по-осезаемо.
Общинският екип е открил неразплатени 2 млн.лв. за асфалтирането на улиците в Хасково миналото лято. Тази дейност не е била обезпечена финансово. Явно се е разчитало на продажбата на терена, където беше бившият затвор, както и на още няколко продажби на общински имоти, отбеляза Беливанов. Процедурата за затвора обаче е била прекратена, затова в общинската хазна не са влезнали пари за асфалтирането.
На последната си сесия предишният общински съвет не е пуснал за продажба и други имоти. От Министерския съвет за Хасково са отпуснали целево 2 млн., с които Хасково се разплатило с фирмата. Сериозни проблеми кметът прогнозира с нарушенията по европроектите. Платени са и 1,2 млн.лв., финансова санкция за нарушения при изграждането на депото в Гарваново. От тях около 700 хил. лв. са глоби за община Хасково, към 400 000 лв. за Димитровград и около 70 000 лв. за Минерални бани. “За съжаление ще се наложи да внесем съдебни искове срещу Димитровград и Минерални бани, защото отказват да внесат тези суми, а ние сме ги платили”, добави Беливанов.
Зимата не е подходящ сезон за ремонти, но въпреки това от общината са асфалтирали някои особено проблемни места – улици и междублокови пространства. Например ул. “Изток”, която по документи се води 3 пъти асфалтирана, а всъщност не е така. Уличните ремонти ще започнат в Болярово, където положението е плачевно. Освен това там ще се изгражда и канализация, каквато по-голяма част от квартала няма.
От Министерството на спорта отпускат 300 000 лева за ремонт на стадион “Хасково”. С тях трябва да се смени тревното покритие, а общината ще добави още средства за ремонт на останалата част от спортното съоръжение. Има идея чимовете от игрището на Ямача да отидат за стадион “Младост”, но това тепърва ще се уточнява, разясни кметът.
Военните имоти зад Дома на армията, които бяха прехвърлени на община Хасково от военното министерство, ще се използват за нов парк, спортен комплекс и евентуално нова автогара. Един хубав парк в момента липсва в централната градска част, отчете Беливанов. Спортният комплекс ще се гради на терена на бившите казарми между бул. „Васил Левски” и ул. „Дунав”.
Проектът за преместването на съществуващата автогара в Хасково е от години. В момента тя се намира близо до центъра, но идващите и заминаващи автобуси утежняват градския трафик.
Ако автобусната станция бъде преместена на част от освободените терени на бившите казарми, трафикът може да бъде облекчен значително. Мястото на бул. „Васил Левски” и ул. „Дунав” е много комуникативно. До него и сега се движи градски транспорт. Но засега това е само работна идея, последната дума ще имат специалистите.
Бившето военно летище край Узунджово ще бъде прехвърлено на общината: “Имаме уверения за това от военния министър Николай Ненчев. Изграждането на индустриална зона на другия голям бивш военен имот – някогашното военно летище в Узунджово, остава основен приоритет за развитието на Хасково в следващите няколко години”, увери кметът на Хасково и добави, че има потенциален инвеститор. До няколко години може да се изгради първото предприятие в неь, което да отвори около 300 работни места. Едната писта на старото летище може да се запази и да се използва като карго терминал. Ще се търсят средства да бъдат благоустроени крайните квартали на Хасково като „Болярово”, „Бадема” и крайградските вилни зони. Развитието на транспорта в Хасково предвижда замяна на остарелите тролеи с нови, разширяване на тролейбусната мрежа или въвеждане на електробуси.
Напролет ще бъдат кастрирани уличните кучета в Хасково.Общината се е договорила с фондация “Четири лапи”. Ще го направят безплатно. Общината ще поеме само разходите им за път и хотел на екипа. “Ще осигурим помещение, където кучетата да прекарват първите няколко дни след кастрацията”, каза Добри Беливанов. “Разговаряхме и за изграждането на приют, но там става дума за значителни суми и очевидно ще решаваме този проблем по-нататък”, завърши отчета си той.
Още новини от Хасково и региона вижте ТУК.
Гласувайте в конкурса „Кмет на месеца“ ТУК.
Санирането на панелните блокове беше един от основните акценти в работата на администрацията през първите 100 дни от работата на кмета на Хасково Добри Беливанов. Администрацията е заварила 30-тина договора със сдружения на собствениците в Хасково. Към днешна дата регистрираните сдружения са 129, сключените договори 105, а 30-тина блока вече са пред същинско обновяване. Следващата седмица започва процедура за избор на изпълнител.
По груби изчисления на администрацията се очаква в Хасково да влязат 70-72 млн. лв. по националната програма за енергийна ефективност. През тези 100 дни са намалени таксите за детските градини, макар и само с 5 лв.. Предстои още тази година забавачките да бъдат санирани и газифицирани, това ще доведе до по-ниски разходи и съответно до още по-ниски такси. Администрацията води преговори с фирмата-доставчик за предоговаряне на цените на храната в детските ясли и градини. Ако се намалят разходите за отопление и храна, таксата за градина ще падне по-осезаемо.
Общинският екип е открил неразплатени 2 млн.лв. за асфалтирането на улиците в Хасково миналото лято. Тази дейност не е била обезпечена финансово. Явно се е разчитало на продажбата на терена, където беше бившият затвор, както и на още няколко продажби на общински имоти, отбеляза Беливанов. Процедурата за затвора обаче е била прекратена, затова в общинската хазна не са влезнали пари за асфалтирането.
На последната си сесия предишният общински съвет не е пуснал за продажба и други имоти. От Министерския съвет за Хасково са отпуснали целево 2 млн., с които Хасково се разплатило с фирмата. Сериозни проблеми кметът прогнозира с нарушенията по европроектите. Платени са и 1,2 млн.лв., финансова санкция за нарушения при изграждането на депото в Гарваново. От тях около 700 хил. лв. са глоби за община Хасково, към 400 000 лв. за Димитровград и около 70 000 лв. за Минерални бани. “За съжаление ще се наложи да внесем съдебни искове срещу Димитровград и Минерални бани, защото отказват да внесат тези суми, а ние сме ги платили”, добави Беливанов.
Зимата не е подходящ сезон за ремонти, но въпреки това от общината са асфалтирали някои особено проблемни места – улици и междублокови пространства. Например ул. “Изток”, която по документи се води 3 пъти асфалтирана, а всъщност не е така. Уличните ремонти ще започнат в Болярово, където положението е плачевно. Освен това там ще се изгражда и канализация, каквато по-голяма част от квартала няма.
От Министерството на спорта отпускат 300 000 лева за ремонт на стадион “Хасково”. С тях трябва да се смени тревното покритие, а общината ще добави още средства за ремонт на останалата част от спортното съоръжение. Има идея чимовете от игрището на Ямача да отидат за стадион “Младост”, но това тепърва ще се уточнява, разясни кметът.
Военните имоти зад Дома на армията, които бяха прехвърлени на община Хасково от военното министерство, ще се използват за нов парк, спортен комплекс и евентуално нова автогара. Един хубав парк в момента липсва в централната градска част, отчете Беливанов. Спортният комплекс ще се гради на терена на бившите казарми между бул. „Васил Левски” и ул. „Дунав”.
Проектът за преместването на съществуващата автогара в Хасково е от години. В момента тя се намира близо до центъра, но идващите и заминаващи автобуси утежняват градския трафик.
Ако автобусната станция бъде преместена на част от освободените терени на бившите казарми, трафикът може да бъде облекчен значително. Мястото на бул. „Васил Левски” и ул. „Дунав” е много комуникативно. До него и сега се движи градски транспорт. Но засега това е само работна идея, последната дума ще имат специалистите.
Бившето военно летище край Узунджово ще бъде прехвърлено на общината: “Имаме уверения за това от военния министър Николай Ненчев. Изграждането на индустриална зона на другия голям бивш военен имот – някогашното военно летище в Узунджово, остава основен приоритет за развитието на Хасково в следващите няколко години”, увери кметът на Хасково и добави, че има потенциален инвеститор. До няколко години може да се изгради първото предприятие в неь, което да отвори около 300 работни места. Едната писта на старото летище може да се запази и да се използва като карго терминал. Ще се търсят средства да бъдат благоустроени крайните квартали на Хасково като „Болярово”, „Бадема” и крайградските вилни зони. Развитието на транспорта в Хасково предвижда замяна на остарелите тролеи с нови, разширяване на тролейбусната мрежа или въвеждане на електробуси.
Напролет ще бъдат кастрирани уличните кучета в Хасково.Общината се е договорила с фондация “Четири лапи”. Ще го направят безплатно. Общината ще поеме само разходите им за път и хотел на екипа. “Ще осигурим помещение, където кучетата да прекарват първите няколко дни след кастрацията”, каза Добри Беливанов. “Разговаряхме и за изграждането на приют, но там става дума за значителни суми и очевидно ще решаваме този проблем по-нататък”, завърши отчета си той.
Още новини от Хасково и региона вижте ТУК.
Гласувайте в конкурса „Кмет на месеца“ ТУК.