Въпросът дали качеството на българското образование се подобри с въвеждането на дигиталното образование е важен, защото и студентите, и учениците бяха поставени в условията да участват в учебен процес в електронен формат. Студентите твърдят, че степента на ангажираност от тяхна страна, както и от страна на преподавателите се е повишила много. Така коментира пред Kmeta.bg дигиталното образование у нас по време на извънредното положение и извънредна епидемична обстановка проф. Георги Димитров, създател на катедра „Европеистика“ в СУ, изследовател в сферата на средното и висше образование и носител на националната награда „Питагор“ за върхови постижения в социалните и хуманитарни науки.
Според него учениците, които са участвали в дигиталното образование, са се справили добре и това се вижда от резултатите на матурите именно заради степента им на ангажираност. Проф. Димитров допълни, че има едни 15-20% ученици, които този процес не обхвана. Според него това само доказва, че трябва да има по-високи инвестиции в образованието, защото те дават по-добър резултат.
Преподавателят в СУ смята, че когато се коментират резултати от матурите и се сравняват с миналогодишните трябва да се има предвид, че правилото е да се използва един и същ инструмент. Според него сравнение може да се прави, ако съдържанието на задачите по български, математика или по която и да е матура са били на едно и също равнище в сравнение с миналогодишните. Като се дадат едни по-лесни задачи, успехът автоматично скача, уточни проф. Димитров. И допълни, че не може да се съди за качеството на образованието по резултата от някакво моментно измерване с неопределен инструмент. Както и че резултатите не трябва да се гледат година за година, а да има дългосрочен тренд.
Той допълни, че от друга страна по-добрият резултат на зрелостниците би трябвало да се посреща като добра новина с направените вече уговорки. И допусна, че вероятно тези резултати се дължат на факта, че по време на извънредната ситуация децата вкъщи са под перманентен родителски контрол, което води до подобряване на резултатите. Измерител за качеството на образованието за този випуск ще е и дали броят на студентите, които напускат България, за да учат в чужбина ще се увеличи, смята още Димитров.
Това са смислените въпроси, които си заслужава да се дебатират, а не колко човека са изкарали пълни шестици на матурите, каза преподавателят. Според него получените шестици на матурите нямат отношение към въпроса за качеството на българското училищно образование.