Лавини от камъни отново засипват пътя по Искърското дефиле, предупреди шефът на врачанската фирма “Гарант 90” Стоян Цонев. Дружеството завършва ремонта на 23 километра от участъка между Елисейна и Ребърково, а двама от работниците за малко не загинали под отломките.
100-килограмови парчета скала се срутили на около 50 метра от тях. Заради дъждовете канарите непрекъснато се рушат и засипват шосето. Цонев е забранил да се работи на рисковите места, макар че трасето трябва да се завърши до края на август и има да се полага последния слой асфалт.
След сигнал в Областното пътно управление е минала комисия с проектанти и специалисти. Предстои да се вземе решение дали срутването на камъни да се спре с предпазна мрежа каквато има на други опасни участъци, или да се изградят джоб стени, но това е по-трудният вариант. “Преди време на своя глава предприехме обрушване на скалите, но се оказа, че никой не може да ни плати тази дейност и я преустановихме”, разкри строителният шеф.
Основният ремонт на пътя по дефилето от Мездра до Нови Искър стартира пред септември 2011 година. Той е с дължина 82 километра и в него се влагат 23,6 милиона лева – в по-голямата си част европейски пари.
Но рушенето на скалите край шосето си остава голям проблем. Ако не се вземат мерки, камъните ще застрашават живота на пътниците и след като се отреже лентата. А в последните две години вече се случиха няколко инцидента, които се разминаха на косъм без жертви. Най-сериозните бяха през май 2012 и през януари 2013 година. Тогава 40-тонен скален къс буквално препречи пътя. Наложи се сапьори да залагат бомби, за да взривят каменния блок, а пътят остана затворен осем дена.
Лавини от камъни отново засипват пътя по Искърското дефиле, предупреди шефът на врачанската фирма “Гарант 90” Стоян Цонев. Дружеството завършва ремонта на 23 километра от участъка между Елисейна и Ребърково, а двама от работниците за малко не загинали под отломките.
100-килограмови парчета скала се срутили на около 50 метра от тях. Заради дъждовете канарите непрекъснато се рушат и засипват шосето. Цонев е забранил да се работи на рисковите места, макар че трасето трябва да се завърши до края на август и има да се полага последния слой асфалт.
След сигнал в Областното пътно управление е минала комисия с проектанти и специалисти. Предстои да се вземе решение дали срутването на камъни да се спре с предпазна мрежа каквато има на други опасни участъци, или да се изградят джоб стени, но това е по-трудният вариант. “Преди време на своя глава предприехме обрушване на скалите, но се оказа, че никой не може да ни плати тази дейност и я преустановихме”, разкри строителният шеф.
Основният ремонт на пътя по дефилето от Мездра до Нови Искър стартира пред септември 2011 година. Той е с дължина 82 километра и в него се влагат 23,6 милиона лева – в по-голямата си част европейски пари.
Но рушенето на скалите край шосето си остава голям проблем. Ако не се вземат мерки, камъните ще застрашават живота на пътниците и след като се отреже лентата. А в последните две години вече се случиха няколко инцидента, които се разминаха на косъм без жертви. Най-сериозните бяха през май 2012 и през януари 2013 година. Тогава 40-тонен скален къс буквално препречи пътя. Наложи се сапьори да залагат бомби, за да взривят каменния блок, а пътят остана затворен осем дена.