Петима учители от село Езерче, община Цар Калоян, учиха какво да правят в час, за да стане училището интересно за децата. Педагозите се включиха в програмата „Училището има смисъл”, организирана от Центъра за приобщаващо образование, съобщи директорът на школото в Езерче Зюлейха Карман.
Пет училища от цялата страна участват в образователния проект за споделяне на педагогически практики, който се финансира от датската фондация "Velux Fonden".
Целите на програмата са децата да променят възприятията си за училището от скучно, трудно, неприятно и безсмислено в интересно, забавно, полезно и необходимо място; да насърчи родителите да участват с по-голяма отговорност в училищния живот и преживявания на децата; да подкрепи учителите с нови умения за работа с деца и родители; да развие полезните връзки на децата с местните професионалисти; да насърчи местните училищни ръководства да укрепват и управляват добре новосъздадените връзки между деца, учители, родители и бизнес.
Основната цел, която Центърът за приобщаващо образование си поставя с програма „С поглед в бъдещето – училището има смисъл“, е да мотивира децата да продължават образованието си в училище.
Обучителният модул има за цел да разработи методология и инструмент за задържане на децата в училище чрез повишаване на мотивацията им за учене и придаване на практическа стойност на наученото в час в партньорство с петте училища.
Програмата представлява доброволна и дългосрочна работа на деца в шести клас с професионалисти от местната общност. Посещенията при професионалиста се провеждат заедно с учител, който преподава предмет от съответната научна област. Работата на учителя е да свърже практическите занимания с учебния материал, обясни директорът Карман.