В началото на ноември ще бъде готов участъкът от магистрала "Европа" между Драгоман и Сливница, което е близо половин година по-рано от предвиденото по договор, съобщиха от Агенция "Пътна инфраструктура".
Строителните работи на 17-километровия участък са изпълнени на 95 на сто, като очакванията са в първите дни на следващия месец да бъде пуснато движението по новоизградения участък.
За улеснение на трафика към ГКПП "Калотина" поетапно до момента беше пуснато двупосочно движението между 15-и и 20-и км и 21-и и 25-и км.
Ако метеорологичните условия са добри, до средата на октомври ще бъде завършена и отсечката от 25-и до 29-и километър.
Строителните дейности по модернизацията на 17 км от първокласния път Драгоман – Сливница /от км 15+500 до км 32+447,20/ започнаха през май миналата година. В участъка е изградено второ платно, а старото е реконструирано до магистрален габарит.
Отсечката е с по две ленти за движение в посока и лента за аварийно спиране. Инвестицията е за 117,3 млн. лв. и е от републиканския бюджет. Изпълнител е "ГБС Инфраструктурно строителство" и по договор срокът за изпълнение е април 2021 г.
В участъка има два нови пътни възела "Сливница 1" и "Сливница 2", които са с енергоефективно осветление, както и 11 големи съоръжения – 5 подлеза, 5 надлеза и мост над р. Сливнишка при 30-ти км. Предвидени са и 7 площадки за отдих и принудително спиране и 14 бр. армонасипни стени.
Отсечката е част от основната трансевропейска транспортна мрежа. Трасето е по направлението Лондон – Будапеща – Белград – София – Пловдив – Истанбул – Калкута и е най-краткият път, свързващ Западна Европа с Близкия и Средния Изток. Участъкът ГКПП "Калотина" – София осигурява връзка към трансевропейски коридор "Ориент/Източно Средиземноморски".
АМ "Европа" между ГКПП "Калотина" и Софийския околовръстен път е с дължина 48 км и трасето й е разделено на три части. Строителството на първите два участъка включва модернизация на съществуващия първокласен път между Калотина и Сливница.
Участъкът от ГКПП "Калотина" до Драгоман е с дължина 14,5 км и строителните дейности на него започнаха през февруари т. г. Другият участък от Сливница до връзката със Северната скоростна тангента е 16 км и ще преминава по ново трасе. В момента се изготвя техническият проект за отсечката.
Снимки: АПИ