Kmeta.bg
Няма резултат
Виж всички резултати
сряда, 29 март, 2023
  • Вход
  • Регистрация
  • Гледна точка
  • Образование от A до #
  • SMART
  • Кмет на годината 2022
Всички новини
Kmeta.bg
  • Гледна точка
  • Образование от A до #
  • SMART
  • Кмет на годината 2022
Няма резултат
Виж всички резултати
Kmeta.bg
Няма резултат
Виж всички резултати
Всички новини

Начало » Роботите не могат да заместят учителите

Роботите не могат да заместят учителите

Kmeta .bg от Kmeta .bg
юли 8, 2020
в Образование от A до #
Време за четене: ~ 1 мин.
7 1
0
9
СПОДЕЛЯНИЯ
108
ПРЕГЛЕДА
Сподели във Facebook

Езикова гимназия "Иван Вазов" в Пловдив е първото референтно училище на Google за България и целия регион. От шест години езиковата гимназия внедрява дигитализация на учебния процес чрез продуктите на Google и това стои в основата на избора им за референтно училище. В световен мащаб Google има около 400 референтни училища. Учениците в Пловдив ползват устройства Chromebook. За опита им, предизвикателствата, поуките и недостатъците на иновативното обучение – разговаряме с директора на училището Вихра Ерамян. 

Новата реалност в образованието с всички плюсове, открити недостатъци и как системата да работи като добре смазана машина ще са темите на конференцията "Образование от А до #. Иновативното училище", което ще събере на една маса директори на училища, ректори на университети, представители на европейските и българските институции, както и бизнеса, който предлага технологични решения. Форумът е на 17 юли в София Тех Парк като дискусията ще бъде излъчвана и на живо през фейсбук страниците на организаторите. "Образование от А до #. Иновативното училище" е инициатива на Economic.bg, NOVA, Dir.bg и Kmeta.bg.

 – Г-жо Ерамян, България премина през няколко месеца на дистационно обучение. Какви са вашите наблюдения и изводи? 

 – Вече трета година ние в ЕГ „Иван Вазов“, гр. Пловдив, реализираме дигиталната трансформация на образователния и административния процес. Благодарение на това още в началото на пандемията ние имахме:

Натрупан и усъвършенстват опит в облачните технологии. Работата с платформата GOOGLE – G Suite за Образованието вече за нас бе ежедневие

Добре развита дигиталната компетентност на учители и ученици

Създадени виртуални класни стаи по всички учебни предмети за всички паралелки

Наличие на две паралелки, които работят по модела 1:1, т.е. учениците  и учителите работят със собствени устройства в училище и вкъщи.

Тази предварителна работа ни даде възможност от първия ден на обявеното извънредно положение да продължим обучението на учениците безпроблемно.

 – Езикова гимназия „Иван Вазов” е първото референтно училище на Гугъл в България и на Балканите. Как се справят учителите и децата? Какви са ползите и има ли негативи от вашите иновативни методи на обучение?

 – Изключително сме щастливи от факта, защото това признание ни даде увереност, че сме на прав път и усилията, които полагаме през последните години, водят до желаната трансформация в училище. Гугъл за Образованието търсят добрите практики и оценяват въздействието от използването на технологиите в учебния и/или административните процеси. В света има само няколко стотин референтни училища и като част от тази общност ЕГ “Иван Вазов” има възможност за връзка с други такива училища за споделяне на опит, идеи и добри практики. Разбира се това е резултат от добре планирани и последователни стъпки. Изключително важни за успеха са учителите. Те трябва да бъдат подкрепени от ръководството, така че да се чувстват уверени в използването на технологиите и свободни в създаването на учебно съдържание.

Всички учители са преминали не просто обучение за работа с облачни технологии, а през система от обучения, завършващи с полагане на изпит за сертифициране за гугъл-обучители пред Гугъл за Образованието. Този изпит е световен стандарт за всеки, който се явява без значение от националността.

Учителите вече втора година работят и с учениците във виртуалните класни. Т.е. и за учениците ни това не беше новост.

 – Във вашето училище се използва тъй  наречения хромбук – устройство, което наподобява лаптопа, но е по-леко, евтино, икономично и създадено специално за образователни цели. Това ли е бъдещето в образованието? 

 – Смятам, че бъдещето наистина е свързано с това – всеки ученик да има устройство, от което да може да учи по всяко време и от всяко място. Днешните деца са от т.н. дигитално поколение и по този начин ние използваме за обучението им техните познания в тази област, мотивираме ги да учат лесно и в съчетание с останалите им ангажименти. Хромбук се оказа добро решение, защото устройството + лиценз за управление от администраторската конзола позволява управлението му от разстояние и гарантира защитата на ученика като ограничава достъпа до определени сайтове.

 – Трябва ли всяко училище да има алтернативно "в облака"? Какви са вашите съвети и препоръки?

 – Задължително е необходимо, но аз бих го нарекла не „алтернативно“, а допълващо. По този начин се създава среда, в която ученици и учители могат да работят наистина в екип, преодолявайки времето и пространството. Облачните технологии дават големи предимства относно оптимизирането на времето за работа, както на учителите, така и на учениците.

 – Имате ли подкрепата на родителите и как ограничавате влизането на децата в социалните групи?

 – Имаме пълна подкрепа на родителите. Родителите на първата паралелка 1:1 участваха в промяна на средата със свой труд и средства, а на втората паралелка сами закупиха устройствата за учениците.

 – Облачните технологии облекчават ли административната работа в училище, за да осигурят повече време на учителите за децата?

 – Облачните технологии изключително много облекчават административния процес. Дигитализирали сме много от административните процеси – различни видове доклади, заявления, дори и заповеди. До преди две години на един учител, който е и класен ръководител му бяха необходими 7-8 дни за да приключи работата си след края на учебната година, сега това се случва за 1-2 дни. Пестенето на време и хартия е огромно.

 – Каква е стратегията и визията ви за новата учебна година? Предвиждате ли нововъведения?

 – Стратегията и визията ни за новата учебна година са свързани с две неща:

Да разширим броя на паралелките, в които учениците работят с устройства по модела 1:1

Да продължим работа в облачна среда, като допълваща традиционното обучение и даваща по-голяма възможност за формиране на широки умения и прилагане на компетентностния подход.

 – Роботите имат ли място в учебния процес?

 – Лично аз смятам, че личността на учителя е основен фактор за мотивация на учениците. Един учител със своята личност може да окрили всяко дете, да го запали да следва мечтите си, да не се отказва пред трудностите. В този смисъл виждам ролята на роботите само като помощници на учителите.

Предишна Статия

Стотици в Струмяни продължават да събират капачки за бъдеще

Следваща Статия

Belfast relaunches bike-sharing scheme with a dream for a healthier future

Свързани Статии

Променят учебните програми, пускат ги за обществено обсъждане
Образование от A до #

Променят учебните програми, пускат ги за обществено обсъждане

март 28, 2023
204
Финансират проекти за подобряване мотивацията и уменията за учене в час
Образование от A до #

Финансират проекти за подобряване мотивацията и уменията за учене в час

март 27, 2023
165
Обучават се над 8000 хлебари, обущари, асансьорни техници и градинари
Образование от A до #

97 млн. лв. могат да получат професионални гимназии по Плана за възстановяване

март 24, 2023
131
Разкриват 552 места в шестте училища с национално значение
Образование от A до #

Разкриват 552 места в шестте училища с национално значение

март 22, 2023
192
Слаби резултати на матурите по математика в 181 общини
Образование от A до #

Пуснаха дати за допълнителните матури

март 17, 2023
339
Студенти заплашиха Денков с протести заради сливането на университети
Образование от A до #

1050 лв. става студентската такса, увеличението е с над 20%

март 16, 2023
361
Следваща Статия
Belfast relaunches bike-sharing scheme with a dream for a healthier future

Belfast relaunches bike-sharing scheme with a dream for a healthier future

Вашият коментар Отказ

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Реклама

Как приемате отлагане на еврото с поне година?

Реклама

Последни новини

Кабинетът одобри еднократната помощ от 300 лева за учениците

Кабинетът одобри еднократната помощ от 300 лева за учениците

март 29, 2023
Строителният сектор в България поема по пътя на дигитализацията

Строителният сектор в България поема по пътя на дигитализацията

март 29, 2023

Страници

  • Всички новини
  • Реклама
  • Контакти
  • Условия за ползване
  • Защита на личните данни
Kmeta.bg

Кmeta.bg е национална медия, която отразява всичко актуално от деня такова, каквото е – истинско и достоверно. Тук няма да попаднете на фалшиви новини. Ние сме и тези, които обръщат особено внимание на общините и акцентират на случващото се в тях. Чрез специална карта на сайта всеки потребител може да избере областта, която го интересува и да добие актуална информация.

Част от групата на:

Economic.bg- Икономика и бизнес

© 2023 Всички права запазени! Изграждане и Дигитален маркетинг благодарение на MasterWeb LTD.

  • Всички новини
  • Образование от A до #
  • SMART
  • Гледна точка
  • Кмет на годината 2022

Добре дошъл отново!

или

Влезте в профила си по-долу

Забравена парола? Регистрирай се

Създаване на нов акаунт!

или

Попълнете формулярите по-долу, за да се регистрирате

Всички полета са задължителни. Вход

Изтеглете паролата си

Моля, въведете потребителското си име или имейл адреса си, за да зададете отново паролата си.

Вход

Add New Playlist